.

Kiesduurzamer.nl

branding

huisstijl

Kiesduurzamer.nl is dé webshop voor alles dat met duurzaamheid en groen leven te maken heeft. Het is een initiatief van Liza en Nico, om de kloof tussen de consument en de onduidelijkheid vanuit leveranciers over duurzame producten te overbruggen. Want terwijl er van ons wordt verwacht dat we steeds duurzamer leven, is er maar weinig bekend over wat er allemaal mogelijk is. Dit nieuwe concept vraagt om een duidelijke webshop, waar Another Concept eerst een pakkende huisstijl voor uitwerkte!

Branding sessie

Tijdens een uitgebreide sessie bij ons op kantoor hebben we de identiteit van het bedrijf eerst helemaal blootgelegd. Zo hebben we de persoonlijkheid van het bedrijf omschreven, de customer persona’s in kaart gebracht en de tone of voice besproken. Deze sessie vormde het uitgangspunt voor de uitwerking van de branding en huisstijl.

Logo

Vervolgens is Rick aan de slag gegaan met het ontwerpen van een logo. Het logo moet duurzaamheid uitstralen, maar we wilden voorkomen dat het een standaard ‘groen’ logo werd. Na het spelen met kleuren en het zoeken naar de juiste vormen is er uiteindelijk een logo ontstaan dat herkenbaar is én volledig past bij de missie van Kiesduurzamer.nl. Het logo bestaat uit aardse tinten en ronde vormen, waarbij een groen blaadje niet mocht ontbreken.

logo ontwikkeling - Another Concept

 

 

 

Merkidentiteitsboek

In een merkidentiteitsboek worden alle richtlijnen omtrent branding (denk aan huisstijl, kleurgebruik, tone of voice, doelgroepen, etc.) vastgelegd. Een waardevol document wanneer je als merk met een sterke en eenduidige boodschap naar buiten wilt treden.

Another Concept stelde voor Kiesduurzamer.nl een merkidentiteitsboek samen, waar al deze elementen in samenkomen. Met deze sterke basis kunnen zij nu de online wereld veroveren!

En nu?

Naast branding en huisstijl ontwikkelen we ook een webshop voor Kiesduurzamer.nl Hierin kunnen we gelijk alle regels uit het merkidentiteitsboek toepassen!

Rick

Projectlead: Rick