Dorpsstraat 29B, 6661EG Elst
25 februari, 2021
Het hebben van ambassadeurs is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie. Als je erin slaagt van je klanten ambassadeurs te maken heb je een grote groep trouwe fans die jouw producten of diensten vrijwillig aan hun netwerk aanbevelen. Lees in deze blog hoe je dit voor elkaar krijgt.
Een ambassadeur is een persoon die gelooft in jouw product of dienst en die betrokken wil zijn bij alle activiteiten van je bedrijf. Een ambassadeur beweegt zich uit eigen initiatief. Omdat hij geen commerciële belangen heeft, deelt hij content en praat hij eerlijk en authentiek over een product of dienst van jouw merk. Hij/zij is één van de belangrijkste mensen om met hun enthousiasme anderen te beïnvloeden zich ook aan te sluiten bij het bedrijf.
De makkelijkste, meest effectieve en goedkoopste manier om meer klanten te krijgen, is wanneer jouw klanten dit voor jou doen. Als je een aantal trouwe fans hebt bevelen ze jou aan vrienden en familie aan zonder dat je bijvoorbeeld een dure advertentiecampagne inzet. Door je hier ook echt op te focussen en te blijven investeren in ambassadeurs, heb je een grote kans dat je van nog veel meer klanten fans kunt maken dan je nu al doet.
Maar hoe houd je die focus? Hieronder de tips:
Zorg dat je ambassadeurs veel aandacht geeft. Beloon je fans voor hun loyaliteit door bijvoorbeeld exclusiviteit te bieden in de vorm van een pre-sale of een cadeautje bij een bestelling. Neem de tijd om deze personen beter te leren kennen door vragen te stellen en goed te luisteren. Wat verwachten en hopen zij dat jij gaat doen in de toekomst? Deze waardevolle informatie kan je helpen met het in kaart brengen van de plus- en minpunten van je product of dienst en het creëren van nieuwe concepten.
Weet jij het nog, toen die anderhalve meter inging? Voor veel mensen was het jaar 2020 een jaar vol veranderingen. Niet alleen op sociaal vlak, maar ook binnen het werkveld ging het er anders aan toe. Werken vanuit huis, online shoppen, nieuwe “small businesses”, thuis ondernemen en een nieuwe vorm […]
Lees meerSearch Engine Optimization (SEO) is voor veel bedrijven een cruciaal onderdeel van de marketing strategie. Het optimaliseren van je website voor zoekmachines kan leiden tot meer zichtbaarheid, verkeer en uiteindelijk meer omzet. Ondanks – of misschien juist door – de overvloed aan informatie en de continu veranderende algoritmes van zoekmachines, […]
Lees meer