Binnen een CRM systeem (Contact Relationship Management) beheer, track en onderhoud je alle contacten die belangrijk zijn voor je bedrijf. Dit kunnen bijvoorbeeld leads, prospects, klanten en/of bedrijven waar je mee samenwerkt zijn. Voor veel bedrijven zijn deze contacten de fundering van de onderneming. Er wordt dagelijks mee gewerkt en de details van deze contacten komen regelmatig ter sprake. Naarmate een bedrijf groeit, ontstaat er vaak ook behoefte aan een CRM waarin deze informatie op een centrale plek wordt opgeslagen.
Iedere onderneming die met langdurige klantrelaties te maken heeft, heeft baat bij een goed CRM. Bekijk maar eens deze voordelen van een goed CRM:
Er bestaan veel verschillende CRM’s. Deze hebben veel overlap maar doen vaak ook allemaal net iets anders. Waar je dan voor moet kiezen? Daar bestaat geen eenduidig antwoord op. Kies een tool die prettig en gebruiksvriendelijk werkt en waar je alle belangrijke informatie in kunt beheren. Another Concept werkt met het gratis CRM van Hubspot. Het grote voordeel hieraan is dat je dit gemakkelijk kunt combineren met het CMS van Hubspot. Zo beheer je niet alleen je sales maar ook je marketing en service op één plek!
Als je voor het eerst met een CRM aan de slag gaat zul je zien dat er ontzettend veel mogelijkheden zijn. De truc is het om hier zo goed mogelijk gebruik van te maken en je CRM dus zo efficiënt mogelijk in te richten. Gebruik jij het CRM van Hubspot al of ben je van plan om dit te doen? We kunnen je bij de inrichting hiervan helpen. Vragen als hoe maak je customer persona’s aan, hoe koppel je je email en welke contactinformatie is echt belangrijk nemen we dan samen met je door. Stuur ons een bericht als je hier meer over wilt weten!