must-have tools marketeer

5 Must-have tools voor iedere marketeer

Blog door Maike Salakory

Wordt blij van content die raakt

Als marketeer bestaat je gemiddelde werkweek uit een mix van verschillende kanalen, typen content, doelstellingen en processen. Een hoop werk, waar de juiste tools je enorm bij kunnen ondersteunen. Dit zijn de 5 must-have tools voor iedere marketeer.

1. Excel of spreadsheets

Toegegeven, de eerste must-have tool voor marketeers is niet de meest sexy tool. Tenminste, niet op het eerste gezicht. Als je eenmaal weet wat je hiermee kunt en hoe efficiënter dit je werk maakt wil je niet meer zonder. gebruik Excel of spreadsheets bijvoorbeeld om content kalenders te maken, marketingbudetten of -pakketten samen te stellen of om blog-onderwerpen te categoriseren.

2. Social scheduling tool

Werk je veel met social media en ben je dagelijks veel tijd kwijt om posts op verschillende kanalen te publiceren? Maak gebruik van een social scheduling tool! Hiermee plan je alle berichten ruim van tevoren in en kun je cross-posting inzetten om 1 bericht op verschillende kanalen te zetten. Dit bespaart enorm veel tijd en zorgt ervoor dat je altijd voorligt op schema. Er zijn veel verschillende social scheduling tools beschikbaar zoals Buffer, Later of Hubspot. Vaak hebben ze allemaal net andere functies. Kijk goed wat het beste bij jouw bedrijf en social media gedrag past en kies de tool die bij jou past.

3. Email marketing

Vooral binnen B2B marketing worden de marketing en sales funnel steeds langer. Met andere woorden, prospects hebben langer nodig voordat zij klant worden. Lead nurturing is daarom het nieuwe toverwoord! En hoe kun je nou effectiever en efficiënter leads nurturen dan met een email marketing tool. Belangrijk bij het kiezen van een email marketing programma is dat je contactenlijsten gemakkelijk kunt importeren, je contacten kunt segmenteren, de tool samenwerkt met je website en je marketing automation campagnes kunt opstellen. Op zoek naar tips voor succesvolle email marketing? Bekijk dan ook eens deze blog.

4. Statistieken

Je weet pas echt wat al dat werk heeft gedaan als je de resultaten in kaart brengt. Statistieken zijn daarom een grote vriend van iedere marketeer! Natuurlijk heb je kennis van Google Analytics om websitestatistieken in kaart te brengen, maar er zijn nog meer handige statistieken. Denk maar eens aan de statistieken van je CRM of  je email marketing programma. Wil je het liefst alles op één plek bekijken? Je kunt gebruikmaken van dashboard tools waar je statistieken uit verschillende bronnen kunt combineren in één handige overzichtspagina.

5. CRM

Een CRM wordt vaak ingezet voor sales, maar als marketeer is dit ook zeker een must-have. Als marketeer is het namelijk jouw taak om de juiste leads klaar te zetten voor sales. Er is geen betere leads om informatie over deze leads (inclusief hun online gedrag) op te slaan in een CRM systeem waar jij en al je marketing- en sales collega’s bij kunnen. Dit is een goed voorbeeld van een nieuwe methode, smarketing. Meer voordelen van een CRM systeem? Bekijk deze blog.

 

Lees meer berichten

Contact

contact@anotherconcept.nl
0481 74 50 96

Bezoekadres

Celsiusweg 18G
6662PX, Elst