Dorpsstraat 29B, 6661EG Elst
25 maart, 2019
Instagram is het snelst groeiende social media platform op dit moment. Geen wonder dus dat ook steeds meer bedrijven Instagram inzetten om in contact te komen met hun doelgroep. Het opbouwen van een groot profiel met veel volgers en interactie vergt tijd, aandacht en kennis. Soms kan Instagram met haar vele functionaliteiten een beetje overweldigend overkomen, maar met een aantal handige tricks kun jij de basis van jouw Instagram bedrijfsprofiel enorm professionaliseren!
Begin met het kiezen van de juiste profielfoto. Je profielfoto vormt een groot deel van je eerste indruk bij nieuwe bezoekers. Houd daarom jouw imago consistent met je merknaam.
Overweeg het gebruik van jouw logo of een andere vertrouwde afbeelding. Instagram-profielafbeeldingen worden automatisch in een cirkel bijgesneden, dus laat ruimte rond de hoeken van je afbeelding.
Volgende, je Instagram-bio. Instagram-bio’s hebben een maximum van 150 tekens, dus je doel is hier een directe, beknopte samenvatting te maken van wie je bent en waarom mensen je zouden moeten volgen. Vertel je publiek over jouw bedrijf met een vleugje persoonlijkheid. Instagram-bio’s zijn niet doorzoekbaar, dus maak je geen zorgen over zoekwoorden of hashtags.
In je bio kan je gebruikers aanmoedigen om een specifieke actie te ondernemen, zoals het bezoeken van jouw website. Je bio is de enige plaats waar je een klikbare URL kan weergeven en verkeer naar een externe site kunt leiden.
Nu je je account hebt aangemaakt en naar wens hebt ingesteld, is het tijd om content te plaatsen. Met Instagram kan je verschillende soorten inhoud plaatsen, waaronder foto’s, video’s en verhalen. Zoek je nog inspiratie voor je volgende post en wil je niet steeds in herhaling vallen? Bekijk dan eens deze typen berichten:
Wil je meer weten over dit soort berichten? Scrol dan door naar beneden om ons Instagram E-book te downloaden!
Eén foto kan duizend woorden waard zijn, maar er valt iets te zeggen over de context die woorden brengen. Het schrijven van opmerkelijke bijschriften kan moeilijk zijn, en dat is waarom we enkele tips voor je hebben om die druk te verlichten.
Je inhoud moet op het juiste moment komen, maar het moet ook interessant zijn. Instagram heeft onlangs zijn algoritme gewijzigd om de feed van elke gebruiker te ordenen om te laten zien wat ze waarschijnlijk interessant vinden. De zichtbaarheid van elk bericht hangt af van het aantal likes en reacties dat het ontvangt. Neem de tijd om inhoud te maken die jouw klanten zal verrassen en ertoe zal aanzetten om ook daadwerkelijk een like of reactie achter te laten.
Bijschriften mogen maximaal 2.200 tekens bevatten. Ongeacht de lengte kunnen gebruikers alleen de eerste 3 tot 4 regels van elk bijschrift zien. Ze moeten klikken op “Meer” om de rest te bekijken. Zet daarom de belangrijkste inhoud aan het begin van het bijschrift, zodat deze altijd zichtbaar is.
Neem altijd een call-to-action op in je bijschrift. Moedig je publiek aan om je foto leuk te vinden, erop te reageren en te delen.
Je kan ook je bijschrift gebruiken om mensen naar je biolink te verwijzen, waar ze een nieuw product of een nieuw blog bericht kunnen bekijken. Vergeet niet om de link te wijzigen, zodat deze overeenkomt met je meest recente bericht.
Voeg een geotag (media voorzien van gps-coördinatie) toe. Wist je dat berichten die getagd zijn met een locatie, een betrokkenheid van 79% zien! Het toevoegen van een geotag geeft gebruikers een andere manier om je inhoud te vinden, wat kan leiden tot een grotere betrokkenheid.
Instagram-gebruikers waarderen content van hoge kwaliteit. Maak visuals die voor jouw publiek interessante informatie bieden of jouw merk op een nieuwe, unieke manier presenteren. Optimaliseer je inhoud door leuke ondertiteling te schrijven.
Het creëren en onderhouden van een platform dat de visuele identiteit van jouw merk vastlegt lijkt misschien moeilijk en spannend, maar als je de tijd neemt om je hierin te verdiepen zul je merken dat het eigenlijk hartstikke leuk is!
Search Engine Optimization (SEO) is voor veel bedrijven een cruciaal onderdeel van de marketing strategie. Het optimaliseren van je website voor zoekmachines kan leiden tot meer zichtbaarheid, verkeer en uiteindelijk meer omzet. Ondanks – of misschien juist door – de overvloed aan informatie en de continu veranderende algoritmes van zoekmachines, […]
Lees meerGoogle Analytics 4 is inmiddels ruim een jaar de vervanger van het oude Universal Analytics. Google Analytics 4 (GA4) is geen update op Universal Analytics, maar een compleet nieuwe benadering van statistieken meten en verzamelen. Meer daarover lees je in deze blog. GA4 richt zich niet alleen op gebruikersactiviteit, maar […]
Lees meer