De kracht van een to-do list

Blog door Thomas

Het opschrijven van je to-do’s helpt je om concrete doelen te stellen. Daarnaast zorgt een to do-list er simpelweg voor dat je niets vergeet en je het overzicht in je taken goed kunt behouden. Andere voordelen van een to do-list: je voelt minder stress aangezien je to-do’s op papier staan en je ze daardoor uit je hoofd kan zetten, het is makkelijker prioriteiten stellen en het helpt je met je planning. Hier een aantal tips bij het maken van een to-do list!

Stel prioriteiten

Maak voordat je begint aan je werkdag een lijst van alles wat je nog moet doen. Zet de taken die de meeste prioriteiten hebben bovenaan, zo weet je wat je volgende taak is en heb je meer overzicht in je taken voor die dag. Streep je taken af nadat je ze hebt afgerond.

Vermeld tijden bij je to-do’s

Maak een inschatting van de tijd die je nodig hebt om de taak af te ronden. Op deze manier kun je je dag realistisch indelen en zo weet je of je op schema ligt. Probeer niet te veel to-do’s op je lijst voor vandaag te zetten, dit zorgt alleen maar voor stress. Maak je lijst zo dat je nog wat extra tijd overhoudt voor onverwachte taken die voorrang hebben.

Afvinken

Misschien word je helemaal gek van die lijst met alles wat je nog moet gaan doen. Maar als je het eenmaal gedaan hebt, dan is het tijd voor het afvinken. Wanneer je een to-do af hebt, of deze nou 15 minuten duurde of 2 uur, het voelt heerlijk om iets van je to-do list af te strepen. Zeker wanneer het iets is wat je minder leuk vond om te doen.

Door iedere dag actief aan de slag te gaan met to-do lijsten merk je vanzelf dat je hier beter in wordt. Je kunt makkelijker prioriteiten vaststellen, wordt beter in het inschatten van de benodigde tijd en maakt je werkdag hierdoor een stuk relaxter.

 

Lees meer berichten

Contact

contact@anotherconcept.nl
0481 74 50 96

Bezoekadres

Celsiusweg 18G
6662PX, Elst