Hoe houd ik overzicht in mijn marketing?

Max

Blog door Max

Websites en online marketing zijn mijn ding

Er komt veel kijken bij marketing. Je moet onder andere rekening houden met de verschillende kanalen, welke content op welke kanaal wordt geplaatst en voor wie de content bedoeld is.  In dit artikel bekijken we hoe we overzicht kunnen houden in onze marketing.

Plan vooruit!

Een goed begin is het halve werk! En dat geldt natuurlijk ook voor marketing. Bekijk jouw marketing daarom op de lange termijn. Bedenk voor de aankomende 2 a 3 maanden een goed hoofdthema en breid dit uit met een aantal subonderwerpen. Dit biedt jou een mooi voordeel, omdat je vooruit kunt plannen en vrij specifiek je blogs en social media-berichten kan bedenken (ze vallen binnen hetzelfde hoofdthema). Daarnaast is dit ook erg fijn voor jouw lezers, omdat er een consistent verhaal online verschijnt.

Wat zijn de verbanden?

Nu we een hoofdthema en een aantal subonderwerpen hebben bedacht, kunnen we bekijken waar we alles op gaan posten. De blogs op je website worden bijvoorbeeld vermeld op jouw Facebookpagina en jouw e-mailbestand ontvangt een mailtje over de nieuwe blog. Misschien stuur je ze een aantal dagen na het versturen van de eerste mail zelfs een herinneringsmail en sponsor je jouw Facebook post voor meer traffic naar je website? Natuurlijk zijn er nog veel meer kanalen en verbanden die gelegd kunnen worden. Als je dit van tevoren duidelijk in kaart brengt maak je je marketing inzichtelijk en zul je jezelf veel stress besparen.

Hoe werkt dit voor jou?

Het is natuurlijk heel gemakkelijk om de hele marketingplanning in één document te verwerken. Gelukkig hebben wij hier een handig document voor!

Download het document

Hulp nodig bij het opstellen van jouw planning?

Wij kijken graag mee en helpen je bij het opstellen van een sterke planning met relevante content.

Plan een afspraak in

Lees meer berichten

Contact

contact@anotherconcept.nl
0481 74 50 96

Bezoekadres

Industrieweg Oost 13-A
6662NE, Elst